Un contract dintre îngrijitor și angajator reprezintă un document cu valoarea juridică, dar și etică. Un asemenea contract stabilește toate aspectele muncii pe care o veți efectua în calitate de îngrijitor, ceea ce, cu siguranță, exclude riscul apariției unor situații neplăcute sau neprevăzute deja pe parcursul muncii propriu-zise.

De ce este necesar să încheiați cu angajatorul?

Din perspectiva angajatorului, atunci când este nevoie de un îngrijitor pentru o persoană dragă, oamenii se confruntă cu o realitate nouă și necunoscută. De obicei, apar destul de multe întrebări. Este necesar de încheiat un contract cu o asistentă? Și dacă da, atunci ce ar trebui să prevadă acel contract? Sau nu este întotdeauna necesar un astfel de contract ingrijire batrani? Unele persoane nu oferă atenție suficientă acestor aspecte, crezând că acestea sunt inutile sau mai puțin importante.

Asemenea cazuri se întâlnesc mai des atunci când îngrijitorul este angajat în baza de recomandare de la o familie cunoscută. Totodată, acest lucru nu oferă îngrijitorului nici o garanție – chiar dacă relația cu familia trecută se baza pe încredere pură și acest lucru funcționa, în cazul familiei noi lucrurile ar putea sta mai puțin plăcut. Este necesar de reținut că, formal îngrijitorul și pacientul sunt, de fapt, străini unul pentru altul. Totodată, evident, în calitate de îngrijitor vă aflați într-o situație de intimitate aproape familială.

Un contact atât de apropiat, în unele cazuri generează conflicte, încălcarea granițelor personale, manifestări de necinste. Acest lucru lucru poate proveni din orice parte, de aceea, un contract contract ingrijire batrani ajută la negocierea tuturor aspectelor de la bun început, atât din perspectiva îngrijitorului, cât și din perspectiva angajatorului. În continuare, în acest articol ennie relatează despre structura optimă a unui contract de angajare a unui îngrijitor la domiciliu în Germania.

Obiectul acordului:

Aceasta este clauza de bază a oricărui acord de principiu. În acest compartiment se menționează că dumneavoastră sunteți de acord să prestați servicii de îngrijire pentru pacient, iar angajatorul este de acord să accepte și să plătească pentru aceste servicii. În cadrul acestui compartiment, de obicei, se menționează și adresa exactă la care se vor presta serviciile de îngrijire la domiciliu.

Îngrijire la domiciliu. Corect și autodeterminat.

Responsabilitățile îngrijitorului și angajatorului

Adesea angajatorul nu înțelege cu exactitate ce ar trebui să facă îngrijitorul. Când invită îngrijitorul la muncă, angajatorul crede că acesta, într-un mod implicit, este un profesionist și știe ce să facă. În același timp, dumneavoastră, în calitate de îngrijitor, la fel, așteptați o înțelegere a responsabilităților din partea angajatorului. Și ce anume ar trebui să se scrie în contract în acest caz? Cum se specifică responsabilitățile?

Atunci când analizați acest compartiment, încercați să evaluați în mod obiectiv dacă veți fi capabil/ă să faceți toate cele menționate. Amintiți-vă că, dacă există o mulțime de responsabilități, iar salariul este foarte mic, de exemplu, atunci veți simți frustrări și nu veți rezista prea mult timp la acest loc de muncă. Dacă lista de responsabilități este foarte lungă, evaluați împreună cu angajatorul ce responsabilități ar putea fi excluse de pe lista responsabilităților dumneavoastră, fără ca acest lucru să afecteze calitatea îngrijirii.

Drepturile îngrijitorului

Dacă vorbim de responsabilități, atunci nu trebuie să uităm și de drepturi. Este vorba despre drepturi firești, precum dreptul de a refuza să presteze servicii care nu sunt enumerate în contract. În calitate de îngrijitor aveți dreptul la plata orelor suplimentare, dreptul la weekend.

Program de lucru

În acest compartiment se menționează graficul dumneavoastră de lucru. Mai bine să specificați ore exacte, să zicem, de luni până vineri, de la 09:00 la 20:00. Nu uitați să indicați și orele de odihnă, chiar și când merge vorba despre servicii asistență 24/24. Un îngrijitor obosit și epuizat nu va putea acorda atenția cuvenită persoanei pe care o îngrijește.

Procedura de plata

Tipul plății – lunară sau per oră se stabilește într-un mod individual cu angajatorul – există spațiu de negociere aici. Cea mai convenabilă modalitate de plată este cu cardul – această metodă de plată s-a dovedit a fi una comodă atât pentru îngrijitori, cât și pentru angajatorii acestora. Definiți cu angajatorul frecvența plăților și, dacă este posibil, configurați plățile automate. În așa mod se elimină incomoditatea transferului permanent de bani pentru angajator si, în așa mod, cu siguranță, acestuia nicidecum nu îi va scăpa să vă achite la timp. Chiar și în cazul în care ați stabilit cu angajatorul o plată lunară, atunci calculați costul unei ore de muncă a dumneavoastră. Se obișnuiește să se compenseze vacanțele și weekendurile pentru îngrijitorii cu angajare constantă. Tariful orar nu presupune acest lucru.

Taxa

Determinați cine în relația dvs. este “agent fiscal”: el este responsabil pentru transferul impozitelor la buget. Un agent fiscal poate fi fie clientul (angajatorul), fie chiar angajatul (îngrijitorul). Este mai bine ca acest aspect să fie definit în contract.

Interdicții

Înainte de începere, este dificil să prezici ce va fi critic pentru tine, inacceptabil. Aceste aspecte trebuie, neapărat indicate în contract. Iată câteva aspecte pe care angajatorul le poate analiza pentru a înțelege care sunt interdicțiile pentru dumneavoastră în calitate de îngrijitor:

  • Siguranță: să nu delege atribuțiile asistentei către terți, să nu lase prietenii și cunoștințele să intre în apartament, să nu discute cu nimeni situația financiară a angajatorului și a pacientului.

  • Sănătatea pacientului: a nu-l lăsa nesupravegheat, nu veni la muncă cu febră sau răceală, de exemplu; nu oferă pacientului medicamente, alimente și băuturi noi fără acordul prealabil cu angajatorul.

  • Etica: îngrijitorul nu va discuta structura internă a familiei pentru care lucrează, nu va difuza informații personale, etc.

Îngrijire la domiciliu. Corect și autodeterminat.

Perioada de probă

Un punct important: relația dintre dumneavoastră[ în calitate de îngrijitor și persoana care necesită îngrijiri sau între îngrijitor și familie nu este întotdeauna stabilită imediat. Iar pentru a evita eventualele probleme și conflicte, puteți specifica în contract că există o perioadă de probă pe săptămână sau lună. Această perioadă de probă este convenabilă pentru ambele părți – angajatorul înțelege dacă îngrijitorul i se potrivește, și invers – dumneavoastră în calitate de îngrijitor înțelegeți dacă vi se potrivește munca la acest angajator.

Penalități

Este util să se prevadă sancțiuni pentru ambele părți în cazul încălcării contractului. De exemplu, rezilierea anticipată a contractului sau răspunderea în caz de daune materiale. Dar rețineți că acest articol poate speria unii angajatori la început, așa că nu ar trebui să abuzați de el.

Bonusuri

Este recomandat pentru angajatori să includă și bonusuri în contract, de aceea, atrageți atenție specială și la acest punct (în cazul în care este reflectat în contract) â. Bonusurile vă pot motiva să vă faceți munca și mai bine și să nu “fugiți” către un alt client cu o ofertă mai bună. Un asemenea scenariu este convenabil pentru ambele părți – o relație de lucru de lungă durată este un lucru exclusiv pozitiv în domeniul îngrijirilor la domiciliu.